טפטים – כל מה שחשוב לדעת

טפטים

טפטים יכולים להיות בחירה עיצובית וייחודית שתשדרג את המראה של החדרים בבית. בחירה בטפט הנכון שיותאם לחדר הספציפי שמעוניינים לעצב היא הכרחית. על מנת להתחיל בתהליך יש לבחון את סוג הטפט, הכמות הנדרשת והעלות. כמו כן, חשוב להבין כיצד יש לבצע את הנחת הטפט על מנת לקבל את המראה המושלם.

סוגים של טפטים

ישנם לא מעט סוגים של טפטים אך ניתן לעשות הפרדה ביניהם באמצעות האופן שבו יש להניח אותם על הקיר. בניגוד לדעה הרווחת, לא כל סוג של טפט מצריך שעות עבודה ארוכות ודבק מיוחד. ישנם שלושה סוגים עיקריים של טפטים:

  • טפטים שאינם מודבקים – סוג יותר מסורתי שניתן לרכוש כגליל (ניתן למדוד מראש ולקבל את הכמות הרצויה בחנות). גליל זה מצריך רכישה בנפרד של דבר שאותו יש למרוח על הטפט לפני שמדביקים אותו על הקיר.
  • טפטים דביקים – מאוד דומה למדבקות שיש להסיר מהן שכבת נייר שתחשוף את שכבת הדבק שצריכה להיות צמודה לקיר.
  • טפט שהודבק מראש – מדובר בסוג טפט שאינו מצריך מריחה של דבק. כל מה שנדרש לטובת הנחת טפט זה על הקיר הוא מים (חשוב להכיר ולדעת שטפט מסוג זה אינו מחזיק מעמד ביחס לסוגי הטפטים האחרים)
טפט קיר

איך עושים את זה?

הליך בחירת טפטים הוא לא פשוט ומצריך ראייה עיצובית של כל פנים הבית. בסיום תהליך הבחירה יגיע שלב הנחת הטפט על הקיר שחייב להיעשות בצורה נכונה בחמישה שלבים. השלב הראשון יהיה ניקוי משטח, שיופו וניגוב עם ספוג וחומר ניקוי. מדובר בשלב הכרחי שיימנע הופעה של בועות עם לכלוך בהמשך. השלב השני יהיה מדידה של רצועות הטפט שיש להניח על הקיר. כדאי אפילו לצייר מראש קווים על הקיר על מנת להיות בטוחים שמניחים את הטפט בצורה ישרה. כך גם ניתן יהיה לדעת כמה רצועות של טפטים צריכים לפני שמתחילים בתהליך ההדבקה. השלב השלישי יהיה יישור הקצוות העליונים והפינות של הטפט שהודבק. במידה ומדובר בסוג טפט שמגיע עם נייר גיבוי, יהיה עליכם להסיר אותו וליישר את הקצוות בהתאם. בשלב הרביעי לאחר שווידאתם שכל הקצוות העליונים ישרים, יש לבצע טאטוא כלפי מטה על גבי הטפט תוך כדי שמוודאים שהוא מודבק היטב על הקיר. יש להפעיל לחץ ולעבור על כל אזור מספר פעמים. השלב החמישי והאחרון יהיה הסרה של בועות אוויר, אין לחשוש כיוון שמדובר בחלק בלתי נפרד מהתהליך של הדבקת טפטים על הקיר. יש לנקב סיכה את הבועות ולטאטא את הטפט כלפי מטה עד אשר הבועה נעלמת והטפט מודבק היטב על הקיר.

איך מסירים טפטים

על מנת לבצע הסרה של טפטים מהקיר, חשוב לזכור שצריך להוריד גם את שכבת הפס התוחמת וכל החלק האחורי שבין הקיר לבין הטפט. יש להשרות את הטפט בתמיסה מיוחדת שעורבבה מראש במים ולתת לחומר להיספג בתוך הטפט למשך כרבע שעה. לאחר מכן, ניתן יהיה להתחיל בתהליך הקילוף של השכבה העליונה של הטפט מהפינה התחתונה שבקיר כלפי מעלה. הסרת שכבת הציפוי יכולה להיעשות באמצעות כלי גירוד כלשהו תוך ביצוע פעולות חוזרות של שפשוף הטפט. במידה ומעוניינים לשמור על השכבה שבין הטפט לקיר על מנת להניח טפטים חדשים חשוב לוודא שאין בו חורים או חלקים חסרים (במידה וכן, יש לבצע השלמה נקודתית). לאחר מכן, יש לנגב את הקיר תוך שימוש בספוג שטבול בתמיסת סבון שתסיר שאריות של דבק ופיסת טפט שנותרו על הקיר.

לשיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתבות נוספות

בטון מוחלק

בטון מוחלק לבית- למה כדאי לבחור בו?

בעבר, בטון מוחלק היה משמש בעיקר למוסכים, למפעלים או לחניונים. אולם כיום ניתן למצוא את הבטון המדובר גם בבתים פרטיים. הבטון המדובר יכול להעניק לכל

הום סטיילינג

איך לעשות הום סטיילינג נכון

עיצוב פנים הבית מצריך השקעת זמן ומשאבים. התהליך כולל בחירה של רהיטים, טפטים, גוונים ואביזרים לבתים. זוהי הסיבה שמרבית מאיתנו בוחרים לפנות אל מעצב פנים

צמחייה מלאכותית

למה דווקא צמחייה מלאכותית

שואלים את עצמכם למה דווקא צמחייה מלאכותית? אז הנה כל מה שאתם צריכים אם אתם מתכננים לעצב את הבית בצורה מושלמת, במיוחד שמדובר גם על

עבודות חשמל בבתים

עבודות חשמל בבתים

בעלי נכסים יכולים לבחור לעשות עבודות חשמל בבתים שלהם בעיקר על מנת לחסוך עלויות בין אם מדובר בבניית בית חדש או בשיפוץ בית קיים. באמצעות

שלח לנו הודעה